2015. július 11., szombat

Egy asszony a klinikai halál állapotában avagy élet a halál után.

A halál pillanatát és az azt követő eseményeket visszaemlékezéseik által elég gyakran leírják páciensek, akik kómából vagy műtéti ébredés után megdöbbentő részletekkel számolnak be orvosainak és hozzátartozóiknak mit is éltek át valójában azokban a pillanatokban... 






Egy asszony így emlékezik vissza: „Kb. egy éve szívbántalmakkal kórházba kerültem. Másnap a kórházi ágyon fekve a mellkasomban nagyon heves fájdalmat kezdtem érezni. Megnyomtam az ágyam mellett levő csengő gombját, hogy segítségül hívjam a nővéreket. Nagyon kényelmetlenül feküdtem a hátamon, ezért megfordultam s közben megállt a lélegzetem és a szívverésem. Abban a pillanatban hallottam, amint a nővér kiabált: ,Nem ver a szíve!’ Közben éreztem, hogy elhagyom a testemet, az ágy és a matrac között csúsztam le. Úgy látszott, hogy a korláton keresztül a padlóra kerülök. Majd lassan kezdtem felemelkedni. Közben egyre több nővért láttam bejönni a szobába. Vagy egy tucatnyian lehettek. Hívták az orvosomat, aki éppen kórházi vizitet tartott és őt is láttam bejönni a szobába. Csodálkoztam, hogy mit akar ő itt? Egyre feljebb kerültem a lámpához, a mennyezet alatt megálltam és onnan felülről lebegve néztem őket. Papírdarabnak éreztem magam, amit valaki felfújt a mennyezetre. Láttam, ahogyan élesztgettek. 


Világosan és tisztán láttam a testemet feküdni az ágyon. Mindnyájan körülállták. Hallottam, amint az egyik nővér azt mondta: ,Ó Istenem, meghalt!’ Közben az egyik odahajolt, hogy szájon keresztül légzést adjon nekem. Láttam a fejét és rövidre vágott haját hátulról. Ezt a rálátást sohasem felejtem el. Aztán odagurították a gépüket és láttam, hogyan helyezik az elektródokat a mellemre. Amikor áramütést adtak, láttam, hogy testem hogyan vonaglik és hallottam minden csontom reccsenését. 

Ez volt a legszörnyűbb. Amikor lent a karomat és a mell-kasomat ütögették, lábamat dörzsölték, azt gondoltam: miért fáradoznak fölöslegesen, hiszen most nagyon jól vagyok.” 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése